Algemene voorwaarden Winters ICT

Onze Voorwaarden

Algemene informatie die van toepassing

zijn bij Winters ICT

Uw automatisering is bij ons in goede handen.  Uw automatisering moet werken zoals u dat wenst. En wij helpen u daar graag bij. 
Alles afgestemd op uw wensen en met een goed professioneel advies! Onze nuchtere (misschien wel overijsselse) no-nonsense mentaliteit werkt hierbij in uw voordeel. Wie bieden datgene wat passend is bij u en niet u het passend moet maken.

66855705Algemene informatie

Algemene Voorwaarden – WintersICT 2023

 

Artikel 1 – Definities

  1. Opdrachtnemer: WintersICT, gevestigd te Hardenberg, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 66855705.

  2. Opdrachtgever: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met opdrachtnemer.

  3. Diensten: alle door opdrachtnemer aangeboden werkzaamheden en diensten, waaronder systeembeheer, cloudoplossingen, netwerkbeheer, en overige ICT-dienstverlening.

  4. Producten: alle door opdrachtnemer geleverde hardware en software.

  5. Overeenkomst: iedere mondelinge of schriftelijke afspraak tussen opdrachtnemer en opdrachtgever betreffende de levering van producten en/of diensten.


Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en leveringen van opdrachtnemer.

  2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen.

  3. Algemene voorwaarden van opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij schriftelijk en uitdrukkelijk door opdrachtnemer aanvaard.


Artikel 3 – Offertes en Overeenkomsten

  1. Alle offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders vermeld.

  2. Een overeenkomst komt tot stand zodra opdrachtnemer de opdracht schriftelijk bevestigt of feitelijk uitvoering geeft aan de overeenkomst.


Artikel 4 – Levering van Producten en Diensten

  1. Levering van producten geschiedt op het door opdrachtgever opgegeven adres.

  2. Diensten worden naar beste kunnen uitgevoerd volgens de geldende professionele normen.

  3. Leveringstermijnen zijn indicatief en overschrijding daarvan geeft opdrachtgever geen recht op schadevergoeding of ontbinding.


Artikel 5 – Prijzen en Betaling

  1. Alle prijzen zijn exclusief btw en andere heffingen, tenzij anders vermeld.

  2. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  3. Bij te late betaling is opdrachtgever zonder ingebrekestelling in verzuim en is wettelijke handelsrente verschuldigd.


Artikel 6 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle geleverde producten blijven eigendom van opdrachtnemer totdat opdrachtgever volledig aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

  2. Opdrachtgever is niet gerechtigd de producten te verkopen, verpanden of op enige wijze te bezwaren zolang eigendom niet is overgegaan.


Artikel 7 – Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of grove schuld van opdrachtnemer.

  2. Aansprakelijkheid voor indirecte schade (zoals gevolgschade, gederfde winst of verloren data) is uitgesloten.

  3. Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval door de aansprakelijkheidsverzekering van opdrachtnemer wordt uitgekeerd.


Artikel 8 – Back-ups en Data

  1. Opdrachtnemer draagt zorg voor back-ups van klantomgevingen uitsluitend gedurende de looptijd van de overeenkomst, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  2. Na beëindiging van de overeenkomst worden alle data en back-ups maximaal 90 dagen bewaard. Daarna worden deze onherroepelijk verwijderd.

  3. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever om vóór beëindiging van de overeenkomst eigen kopieën van data veilig te stellen.

  4. Opdrachtnemer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies van data na het verstrijken van de bewaartermijn.


Artikel 9 – Beëindiging van de Overeenkomst

  1. Beide partijen kunnen de overeenkomst schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, tenzij anders overeengekomen.

  2. Bij beëindiging van de overeenkomst:

    • worden alle diensten stopgezet per einddatum;

    • blijven betalingsverplichtingen bestaan voor reeds geleverde producten en diensten;

    • geldt de in artikel 8 genoemde bewaartermijn van maximaal 90 dagen.


Artikel 10 – Overmacht

  1. Opdrachtnemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting indien hij daartoe wordt gehinderd door overmacht.

  2. Onder overmacht wordt verstaan: storingen in de energievoorziening, internet- of telecommunicatieverbindingen, uitval van systemen, ziekte van personeel, en andere gebeurtenissen waarop opdrachtnemer geen invloed heeft.


Artikel 11 – Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten en deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

  2. Geschillen worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin opdrachtnemer is gevestigd.

 

Identiteit van de Opdrachtnemer

Naam (Opdrachtnemer)                                      WintersICT
Handelend onder                                                   WintersICT VOF
Vestigingsadres                                                      Polberg 70 7772EX Hardenberg 
Postadres                                                                 Polberg 70 7772EX Hardenberg 
Telefoonnummer                                                   038-2028000 
E-mailadres                                                             daniel@wintersict.nl
BTW-nummer                                                         NL104920075B01
KvK-nummer                                                          66855705